tisdag 25 januari 2011

25 januari - Vi Är

Så var det återigen den 25:e i månaden. Nu den 25:e januari 2011, då den 25:e juni 2009.. Jesus vad tiden går, som man säger. För allt går den.. Framåt hela tiden och det vill jag säga är bland det vackraste. Att jag lever, du lever. Att vi lever i tiden, vi har ett förflutet, ett nu och en framtid tillsammans. Du och jag min älskade, kommer du ihåg, vi Är.

Då var jag 17, du 21! Nu är jag 19 och du snart 23.. Åh, vad vackert våra siffror passar ihop! Så fint, ojämt, jämt, ojämt, jämt.. Så kommer det alltid vara. Vi på samma; Jämna år, ojämna år! Haha, vad vackert. Det hade jag inte tänkt på innan. Se, man ser något nytt hela tiden.

Vår första månadsdag på 2011.. Och du är i Japan och jag i Uppsala, fast att vi båda är från Orust. Tänk, jag tror det säger mycket om hur livet kommer se ut för oss två. Vilket är tur, att vi är lika. Vill lika. Vi vill ha det bästa från två världar, tryggheten i en älskades famn och äventyret i nya upplevelser långt ifrån våra hemtrakter. Och det bästa med oss är att vi inte bara vill, vi kan! Det kallar jag att känna sig lyckad det.

Min Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar