tisdag 2 april 2013

Att måla eller icke måla..



Det är frågan.. Ja, som jag nämnt i tidigare inlägg (eller var det en statusuppdatering på facebook?) så har jag haft en brutalt stor svacka i mitt skapande, rent allmänt, inte bara skissa, utan också skrivandet. Men sakta smyger det tillbaka, och det är lite som sex; har du väl börjat få igång lusten så växer den för varje dag, inte sant? Tyckte liknelsen var relevant då min senaste skiss är rätt så avklädd, men på en smakfullt sätt vill jag ändå påstå. I alla fall, desto mer jag skissar desto mer vill jag fortsätta. Jag tror delvis det beror på att jag mognat en aning, och förstått att det är inte för resultatet jag skapar, utan för att få den där meditativa stunden då endast motiv, jag, papper och penna/pensel betyder något. Låter kanske klichigt, men det är så det känns. Alla som själva är kreativa på något sätt (de flesta av oss med andra ord) förstår nog vad jag menar. Sedan om man blir mer eller mindre nöjd med resultatet är ju också en del av processen såklart. Har gjort lite andra saker det senaste också, men kommer tillbaka till dem om några veckor. 

Så, nu var det sagt, heja lusten! Nu skall jag kila iväg och börja på ännu en sak som jag funderat på de senaste dagarna.. 



Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar