söndag 3 oktober 2010

"Visst är det skönt att bara få vara"

(Reaktion på en facebookkommentar)

Jag håller med, att bara få ta det lugnt. Strutta runt i sköna kläder, men ändå känna sig mjuk och fin. Att kunna kolla på en film mitt på dagen för att det regnar ute och att ha tid att pyssla och plocka.
Ja, allt det här hade vart skönt, och är skönt, när Markus är med. Annars; Jag känner mig uttråkad, tjock och stressad. Måsterna äter mig för jag har ändå inget annat att tänka på. Jag bor inneboende och kan inte gå runt och pilla som jag vill. Och jag får huvudvärk av att inte vara sysselsatt.
Men när jag och Markus har sådana här dagar då ser det helt annorlunda ut. Det är lugnt och vi kan sitta och surfa lite bredvid varandra. Vi har härligt spontansex och kan somna i varandras armar mitt på dagen. Vi kan handla lite, promenera och njuta och Bara vara. Men utan honom, är det inte skönt alls. Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar