torsdag 27 december 2012

Det stundar...


Hej!

Jag har en alldeles fantastisk nyhet att dela med mig av! På julafton fick vi nämligen reda på att mor min och hennes sambo skall ta och gifta sig i sommar! Så himla roligt, blev alldeles lycklig i magen. Jag vill ju inte vara den som är den men tror nog att vårt giftemål inspirerade en aning. Det skall i alla fall bli ett äkta par runt midsommar 2013 :)

 Jag måste erkänna att detta satt igång min hjärna (kanske liite för mycket) gällande dekor och bordsdekorationer. Mamma nämnde nämligen i förbifarten något om indiskt och jesus så fint man skulle kunna dekorera med indiskt som huvudtema! Tänk en loge (som den på Tofta) med ljusslingor i mängder, en massa stående och hängande kandelabrar, varma färger, tända ljus, persiska mattor, en hel hörna med kuddar, fina fåtöljer och annat mysigt, samt tofflor och filtar till alla att krypa in i när kvällen blir sen. Vet dock inte om man får ha tända ljus i en träloge? Men i alla fall, tanken är fin. MEN det är ju inte mitt bröllop, hehe, så jag skall försöka hålla mig utanför, men om de vill ha hjälp så behöver de bara vifta till.

När detta satte igång i mitt huvud kom jag att tänka på hur fantastiskt roligt det skulle vara att jobba som just bröllopskordinator. Tänk det bästa av allt; Dekordesign, projektledning, festfixande, personmöten och att skapa något fantastiskt för sina kunder. Ja, det är nog något jag skulle älska.

Nu skall jag dock ta en promenad och sedan åka till Markus jobb för att skriva ut lite cover letters.. Men återigen, supergrattis till mamma och sambo! Och hoppas deras dag blir tusenfantastisk!




Fru Grip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar