onsdag 11 november 2009

Ett vykort





Här kommer några rader från San Diego ut till cyberspace.


Jag känner mig snygg o glad och snart skall jag ta mig ut till polen. Solen får palmerna att lysa grönt och dofterna i detta andra land anspelar minnen och nutid. Jag skall simma, känna hela min kropp arbeta och låta mina tankar flyta längs med. Tankar utan bekymmer, tankar sprungna ur avkoppling och lycka. Jag skall gå upp och duscha ur klordoften medan jag ser min närmaste framtid. En promenad längs Coronados gator. Bort till ett fik, med utsikt över skyskrapor, vatten och värme, skall mina fötter ta mig. Kanske skall jag dricka varm choklad, eller svalkande fruktjuice. Njuta av livet. För att sedan ta ett djupt andetag och förstå att nu måste jag dra mig hemåt, för snart står min älskade i dörren. Återvändande från dagens arbete.


Hälsningar från San Diego, Usa

1 kommentar:

  1. Sv: Hejhej! Jag färgar håret med Vivas hårfärg, och färgen heter Red Beech :D

    SvaraRadera