torsdag 26 november 2009

Jul, jul, strålande jul!

Oj vad barnasinnet kommer igång när juleljusen börjar tändas i vråna. Det riktigt spritter i kroppen min när jag inser att på söndag är det första advent och hela Uppsala är som en liten julkaramell. Speciellt i helgen då det blir julmarknad för hela slanten och tindrande ljus i träden. Jag ser verkligen fram emot den stundande ledigheten, både helger och självklart det annalkande lovet.
På lördag blir det utställning av lite målade alster i Ekeby, Atelje Fria händer (Ni är hjärtligt välkomna!). Sedan klockan fem anländer mina mycket efterlängtade västkust tomtar, Emma och Vanja. Vi skall då ta oss till Gottsunda och beskåda Blodssystrar premiären, förhoppningsvis iklädda de galakläder som jag anser kvällen är värd. Efter detta är planerna öppna.
Och så efter denna dag är det söndagens tur att levas. Med julmarknad, fyrverkerier och lussebak. Åh, vad jag längtar.
Helgen efter det är öppen för förslag, men helgen efter det är lyckans helg! Då kommer min älskade flygandes och landar här i min förväntasfulla julvärld. Som jag längtar, och väntar. Då är det lucia och snart dags för hemgång. Min älskade, jag väntar!

Det går med andra ord bra nu, utifrån omständigheterna fint. Det kommer gå bra, fast att det inte riktigt känns som det ska, nu.

Städningen kallar. Julkärlek och pussklappar från er fina tomtevän.

Glögg! Jag glömde nämna min glögglängtan! Den finns här hela tiden, drömmen om varm glögg och min kära bredvid i soffan. En lussekatt kanske och en liten chokladbit att dela. Clementiner såklart, men mest glögg och min man nära intill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar