onsdag 13 januari 2010

Skola, tankar om projektarbete

Jag sitter i skolan, i den varma datorsalen, återigen. Här kan man norpa lite värme under rasterna. Komma ifrån det kyliga klassrummet en tid... Fast det gör jag ju ändå, för efter att jag skrivit ett litet inlägg här skall jag upp till smedjan. Där mina händer skall forma spikar och annat.. Vilket jag inte är alltför glad över. Men hoppas på att det går bättre när jag kommer in i det. Annars så spelar min lathet en ganska stor roll i min inställning.. Sot i näsan och blåsor på händerna. Jaja, varför inte.
Det är roligt att arbeta med händerna, vad man än gör nästan. Så på så sätt är det fint. Jag funderar på vad jag skall göra för projektarbete.. Skall ha bestämt mig nu, eller snart i alla fall. Jag har tänkt på att göra ett projekt i trä. Kanske bygga en stol, med armstöd. I lite sent artonhundratals stil. Med dyna i medaljongmönster. Grönt.. Men då måste jag få en bra handledare, och jag behöver antagligen mycket hjälp. Vilket kan vara svårt att få, då handledaren inte får betalt och kanske inte har särskilt mycket tid heller.
Annars kanske jag skall måla, men jag vet inte. Det känns inte riktigt så utmanande. Även om jag inte målat mycket det sista, och jag behöver utvecklas. Plus att jag har en del ideer och det vore en bra med tid att utföra dem. Plus att vi får en budget, och då kan jag ju få köpa färg. Och Susanna, min bildlärare, skulle då bli min handledare och henne tycker jag mycket om.
Men och andra sidan vill jag ju göra något nyare, utvecklas, men kan inte komma fram till genom vad. Jag vill ju göra hantverk.. Men ändå vill jag göra något annat. Gud vad svårt. Jag får se, jag återkommer när jag börjat närma mig ett beslut. Men skall jag göra något i trä måste jag börja snart.. Verkligen snart.. Jaja..

Markus, som jag saknar mig Markus. Jag kan inte skriva ett inlägg utan att ta upp min älskade. För tiden jag nu lever i gör ont, så ont. Utan Markus känns allt halvt, livet blir halvdant och tomt. Nästa helg är mitt fokus, det som får mig att tugga mig framåt i vardagen. Nio dagar kvar. Längtan i mitt bröst får mig att skälva. Snart, snart är jag i mitt hem. Din famn.

Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar