söndag 17 januari 2010

Some nights to remember

En mycket trevlig helg går mot sin ända. Fredag erbjöd en tripp till banken, där jag pga min nya ålder fick fixat dosa till internetbanken och jag fick känna glädje över ett eget konto. Inte beroende på att det kommer finnas mer pengar nu såklart. Utan mer över känslan av förändring. Sedan gick jag och min väninna Fanny till stadsteatern, hämta ut våra beställda biljetter till kvällens föreställning, följt av pipa hemma hos mig. Pjäsen var otrolig. Jag vill till och med påstå att det är den bästa jag har sett. På åtskilliga punkter, scen, kostym, musik, manus, regi och skådespel. 7:3 återbesöket är namnet och bör ses av alla Uppsalabor!
Lördagen blev en lugn dag, följd av en trevlig tacomiddag hemma hos Elin. Vin, pipa och fint sällskap. Efter detta åkte jag och Fanny ner på stan. Vi tog oss till Williams där jag blev bjussad på en öl. Vi träffade här en trevlig kille vid namn Tommy och vandrade efter detta, i sällskap av honom, till Pitchers där mer öl bjöds. Vi pratade och pratade. Denna goda stämningen blev dock lite förstörd för min del då jag förla min mobil. Vid halvtre åkte jag dock hem till Fanny, utan mobil och sov där. Vi pratade länge och sov likaså ett bra tag in på denna dag, söndag. Som har vart ett litet virrvarr av mobilångest och sex and the city at her place. Men ungefär femte gången jag ringde till puben så svarar ägaren och säger att han visst fick in en mobil igår, precis efter att jag gått. Mitt hjärta hoppade och det bästa är.. Att det var min mobil! Helt otroligt skönt. Så nu har jag hämtat den, ringt min älskade och kommit hem. En riktigt bra helg med andra ord. Nu skall jag laga mat och vänta på att Markus skall komma hem till Uddevalla så att jag förhoppningsvis får höra hans röst igen.

Värme från ett kallt Uppsala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar