torsdag 8 mars 2012

Ringarna


Ringar, det absolut viktigaste egentligen, efter självaste "Ja" akten då. Och det är inte helt lätt, skall jag säga, det här med ringarna. Jag och Markus förlovade oss med två stycken ringar som Markus själv hade tillverkat, som ni kanske vet. De var i koppartråd och snurrade i en åtta, dessa bar vi till den dagen vi hämtade ut guldringarna, som vi i mer eller mindre hast inköpte hos en guldsmed i närheten (i Fort Lauderdale). Vi valde enkla ringar, och i min sitter en liten diamant, som ni kan se nedan. De är otroligt vackra men nu när jag börjat titta runt på vad jag skall ha för vigselring så känner Markus att han gärna vill göra en uppdatering, göra sin ring lite mer personlig, då jag kommer få en ny, han vill också vara med, so to speak. Och jag förstår honom. Det är ändå ringarna vi skall bära resten av våra liv.

Saken är också den att ringarna vi köpte i Usa är 14k, vilket är standarden här, medan i Sverige så är den 18k, och ärligt talat vill vi båda nog ha 18k, inte bara för att det är mer värt, utan också för att färgnyansen på den guldhalten är mer guldig helt enkelt.



Så när vi var i Sverige på besök så satte vi oss för att fnula lite.. Och Markus (med alla sina fantastiska ideer) kom på att vi kan smälta ner våra nuvarande ringar, lägga till mängden för en ny ring i 24k guld och på så sätt få ut tre stycken 18k. Inte dåligt inte, så vi hörde med en guldsmed och visst var det möjligt! Så då kommer vi till nästa steg, lista ut en design och sedan hitta tid när detta skall göras! Helst vill ju utföra det i Sverige då det är lättare att få det som man vill när man kan kommunicera på svenska.

Designen alltså, ja, det är svårt! Jag söker bilder och letar runt som en galning och visst har jag kommit framåt i processen, men jag är inte där än. Nedan kan ni se tre inspirationsbilder som jag kommit över ute i internetvärlden.







Som man förstår av ovan så har jag en ide i alla fall, jag vill ha tre stenar i. En större i mitten och två på sidorna, lite som min tatuering (tre prickar). Men också för att jag har en liten sten i förlovningsringen och vill väga upp det snyggt. Dock så är en ovan i silver, men givetvis är det guld jag skall ha. Älskar hur stenarna på den nedersta ligger nästan som i blomblad, för vad jag är ute efter är ett lite annorlunda sätt att omsluta stenarna på. Den i mitten är tämligen klassisk, och jag gillar den med, men den är lite för stor och vet inte vad jag tycker om hur fyrkantig den ser ut.. Hur som haver, det är iden! Så vi fortsätter resan.. Resan mot dagen D.

Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar