torsdag 15 mars 2012

Vardag och fina dukningar


Hallo, det är torsdags morgon (önskar så att det var fredag, minst, helst sommar) .. Jag är riktigt trött men i helgen har i alla fall pappa och min kära bror varit på besök från Sverige. Vi har hunnit med en hel del! Och de följande dagarna när jag behövt jobba har de sett än mer. Dock lämnar de landet idag, vilket känns lite snopet men är glad att jag fick helgen, och en brunch igår, med dem i alla fall. Tack för allt!

Bröllopsplaneringen flyter på, jag har gjort en lista som jag så fint kallar Långa-listan (Älskar listor). Här har jag skrivit ner alla praktiska Saker som behövs, allt från besticken, till skokräm och hårsnoddar. Vi har även bollat bordplaceringar och vad vi skall ha för cake topper.. Igår skickade vi en bekräftelse på bokningen till Sala Silvergruva, samt kivades lite om att vi inte har tid att prata på dagarna.. Folk pratar om att det är så himla stressigt att planera bröllop, och jag kan la inte hålla med dem riktigt, men det är ju för att vi planerar en mycket liten och intim tillställning. Men en sak kan jag säga; Att planera vad som helst på distans, för det första distans till Sverige och sedan mellan oss, den stundande maken och makan i fråga, är inte det mest glamorösa. Jag är kanske inne i en liten dipp nu, inte bröllopsplaneringsmässigt, men rent allmänt. Är rätt trött på au pair livet och längtar efter nya tider. Och det är såklart att det smittar av sig på allt annat jag gör. Men som Markus säger; Allting kommer bli bra tillslut, du skall se att allting ordnar sig.. (Svenska björnstammen).

Igår kom i alla fall kuverten till inbjudningarna, finfina var de! Precis som jag önskat. Men nog om det, nu måste jag ner och väcka L. Ha det fint, och välkommen våren!

Nedan kommer lite bilder på inspirerande duktningar som jag kommit över. Älskar den lite mer rustika känslan och speciellt färgerna, som ni kanske förstår.










Jennie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar