tisdag 7 september 2010

Den 7 juli 2009 (Dagen jag tänkte att jag älskar honom)

Med trevande lemmar, jag famlar en nutid
Med utsträckta händer, vill få tag i min samtid
Vill forma en verklighet med roten i mig
Samla min existens och ge den till dig

Men allt ser ut att endast finnas på håll
Här finns ej mittpunkt, inget märkte vid noll
Det är som om någon min värld har förryckt
Alltet är flytande, det är ständigt på flykt

Mitt förstånd, ingen klarhet i handen finns där
Varje hus, och min penna, det materiella ej här
Mina tankar och känslor nu flyter ikring
Skapar virrvarr, verkligheten är borta, försvinn

Jag blickar i världen med slöja för syn
Varje steg känns trevande, jag famlar i dyn
Jag vill finna en verklighet med roten i mig
Jag vill samla existensen och ge den till dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar