lördag 25 september 2010

Tre gånger fem blir femton!

Markus, Markus, Markus!! Hallo du och allihopa! Hej, Halloo?!

Idag är det idag, idag är det femton månader! Den 25:e känns det alltid som att ett steg har tagits, ett kliv vidare in i framtiden. Och även om jag blev lite rädd igår, för man vet aldrig var den kommer ta oss. Så gick det snabbt över då jag förstod att jesus vilket liv vi kommer leva! Jag kommer inte bli en tråkig människa, med jobb på ica hela livet och en tvåa i angered! Nej, vi kommer komma så mycket längre än det. Jag vet att jag också kommer få kliva, längre upp och längre fram.
Tänk att jag funnit en människa som jag kan vara så stolt över, som kan så mycket och som redan har klättrat så högt. Klättrat med egen styrka och med ett stort mod. Och vi är nog lika, för jag är också modig! Det vet jag. Så jag vill säga att jag inte är orolig, utan att framtiden ser ljus ut. Spännande, och alldeles, alldeles, underbar!
Förstår ni där ute hur stort det är? Att älska någon. Hur överväldigande det är att någon tänker på dig och hur värdefullt det är att han finns, där för dig? Och att han är omtänksam, han är snäll men inte mesig, stark men inte omänsklig, och att du kan se en framtid med denne man. En realistisk och ljus framtid. Sug på den karamellen. Ty du kommer förstå att det är stort, det är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar