söndag 8 mars 2009

En inledning till något helt annat

Jag skulle kunna öppna mig helt nu
Tömma ut alla mina tankar
och kasta dem vida ikring

Jag skulle kunna förklara hur ont det gör
med ett slag i magen
Och hur ensamt det är här i staden

Jag skulle kunna vräka ur mig det mesta
Spy upp all min galla för att testa
om människosläktet ens lyssnar

Jag skulle kunna kvida sakta när jag berättar
om min innersta önskan
Om alla de små hemligheter som just jag bär på

Jag skulle kunna blotta mig totalt nu
Och lämna ut varje känsla till analysering
i ljuset av den här starka lampan

Jag skulle kunna ta av mig alla roller
jag någonsin spelat
Och enkelt säga att vi alla är lika

Likt Noreen skulle jag kunna lämna ut
varje detaljerad bild av mina möten
Med förklaringen att alla historier har rätt att upprepas

Jag skulle kunna berätta hur jag betraktar varje individ
med fördom och cynism
För att det är så ögonen är vana att se ljuset

Jag skulle kunna kasta ut varje centimeter av min blödiga kropp
med vener, hud och förtvivlan
till de som trängs här vid mina fötter

Jag skulle kunna ta upp all er tid med mitt ständiga behov att synas
Och jag skulle kunna göra allt för att få stå här på scen
bara en liten, liten stund till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar