tisdag 31 mars 2009

Den måste vara med på bloggen tänkte jag och postade


Till Markus

Det må vara enkelt att bare säga
Och inte sitta här och försöka greja
Ihop nåt slags rim
Som ett stort himla stim
Av ord som kanske inte betyder
Men jag hoppas du tyder
Det här som en fin sak
Att jag inte är så rak
När jag nu vill berätta
Utan att skvätta
Om en man som är grymt bra
Ty han går dit som han ska
Och framåt han far
För tid finns det kvar
Att leva livet som han lever bäst
Och utvinna det som smakar som mest
För än är nattens timma ej här
Och jag kan se hur han bär
Sitt huvud högt i de flesta väder
Iförd sina mysiga kläder
Denna mannen är du som idag fyller år
Och jag skulle ljuga om jag sa att jag fäller en tår
Men ett leende bär jag när jag nu vill säga
Att du är den som allting kan greja!


Grattis på födelsedagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar