onsdag 1 april 2009

Poetry slam

Skitiga rader
Här står jag och läser några skitiga rader
Kanske handlar de om mina tankebravader
När jag sträcker på ryggen och fräckt förklarar
Att det är jag som är cool
Det är nämligen jag som är stenhård
Jag är hårdare än stål
När jag flyter på massan
Står högst upp i kassan
Och berättar att jag är bäst av er alla
Den som kommer att palla
Ja så kan det låta när man vill få folket kåta
Få någon att de upp på
Ungefär som en tupp då
Som med hunger för berömelse och makt
Håller sin coola takt
Står med ryggen rak i alla väder
Iförd sina respektfulla kläder
För visst är det bra att tro på sig själv
Att verkligen köra
På hela konsepter att göra
En hysad dikt till något alldeles extra
Bara genom att smöra och spexa
För du kan få många på fall
Bara genom att säga att det är just du som är ball
Så här står jag och försöker kanske att driva
Men säg inte att det inte funkar
När jag sakta dunkar
In bilden av mig
En som är hal som få
Bara för att kunna förstå
Vem har igentligen makten att bära intellekthatten?
Tanken på att vara en med pennor som glöder
Får mig att tro att jag är en slags bödel
Som vet vad som är coolt och erkänt av alla
När det faktiskt är jag som kommer att palla!
Här står jag och läser några skitiga rader
Som kanske handlar om mina tankebravader
Jag sträcker på ryggen och du vet mellan raderna säger
Att jag trots allt tycker om dessa löjliga grejer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar