onsdag 1 april 2009

Aprilapril

Inget aprilskämt, ser inte så mycket tjusning i det, är det inte roligare att driva med folk när det är som minst beredda istället? Känns lite oproffsig att köra skämten på dagen folk tror de ska utsättas, då lär inte effekten bli lika slående. Så nej, inga första aprilskämt dagen till någonslags ära.

Men poetry slam på ofvandalhs bjöds det och jag kom till final, dock hade jag gjort som jag brukar, tänkt att äh, det lär inte bli final, en tredje text behöver jag la inte ha, det fixar sig. Och det fick jag sota för. När jag blickade ner på pappret framför mig såg jag utkastet till text som jag skrivit igår. Ett utkast, i en final, det bådade inte gott. Och visst kan du gissa hur det gick, jaja, bättre lycka nästa gång, jag har bara mig själv att skylla. Att vara förberedd tjänar man bäst på, och det var jag inte.

Nu skall jag duscha, sedan återkommer jag med en annan text som jag skrev på vägen hem från fiket ikväll.. Den som väntar på något gott. Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar