torsdag 23 april 2009

Ligg still och lyssna

Slumra sött i doften av närhet
Ligg där stilla i känslan av vi
Känn blodet pumpa i någon annas vener
Låt händerna vila men inget mer

Slut dina ögon och tänk sedan sakta
På allt som har sagts, på det du förstått
För ibland är det svårare än två ögon som tittar
Att verkligen se vad som leder din kropp

Vila sedan i lugnet och andas
Tankar om längtan och viljan att stanna
Ger sängen en kant och en rädsla att falla
Försök se det hela med annan blick

Att stanna i nuet och känna dess värme
Ta på det lätt och strunta i mer
Hur morgondagen jag nu ser skjuts undan
Ger täcket en känsla av tillfällighet

Du ler och jag fattar att det är mig det är svårt för
Men ligger så nära att huden jag ser
Tycks suddig och känslan du ändå ger mig
Är så mycket mer än det nu ögonen ser

14 mars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar