måndag 3 oktober 2011

I korta drag

Hej!

Okej, det gick inte så bra med att skriva igår kväll.. Kom hem halv elva och sedan fick jag mitt schema, kommunicerade lite med familjen, bytte glödlampa i mitt tak (Ett riktigt maffigt uppdrag skall jag säga) samt läste lite. Boken är nästan slut, fast att det är flera mer dagar tills Markusen kommer. Så måste nog skaffa mig en ny bok att läsa snarast. Hjälper mig att tänka på något annat om kvällarna, inte på hur konstigt det känns att han är borta.

Jag skriver i glappet mellan de två barnen. Alltså, C har gått på bussen, snart skall L väckas. M sa att hon somnade sent igår och att chansen är stor att hon är riktigt grinig. Wie, tänkte jag. Och log.

Igår var jag, Emma, Andrea och Lotta i White Plains. Det var andra gången jag var där. Det är en tämligen stor stad och de har det mesta och lite till. Egentligen förvånande att jag inte kommit iväg dit mer. Men och andra sidan så när man har en ledig stund så åker man ju hellre in till Manhattan. Men White Plains är ett okej alternativ, om man inte har tiden för the city, så att säga. Vi spatserade runt i en riktigt fin galleria, med galet snygga (och dyra) kläder samt åt riktigt gott. Vi skulle sedan se en bio, men när vi kom dit var det så sent, så vi gick runt lite inne på Target istället. Jag fick tag i lite fina gyllene ögonskuggor.

Idag kan man säga Nästa vecka! Det ni, kommer bli så otroligt skönt när Markus Äntligen kommer hit! Och när han helt enkelt, äntligen kommer tillbaka till staterna. Hoppas med hela mitt hjärta att det kommer ta lång tid innan han måste åka på just ett sådant här jobb igen. Jag vill att han skall åka runt i världen, men snälla! I så fall med en normal uppkoppling, kom igen, vi lever för bövelen på tvåtusentalet! Men i alla fall, han kommer hem och jag längtar så jag kan spricka.

Nu måste jag ner och väcka minstingen. En liten uppdatering i alla fall! Inte dåligt. Idag är det riktigt kallt och jag skall ringa min pappa och säga hej sen.

Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar