fredag 10 maj 2013

Skönhet










Kanske inte vad du tänker på när du tänker på skönhet.. Kanske tänker du en riktigt vacker kvinna, och även det är ju sant, skönheten har många ansikten. En är förmågan att skapa fantastiska rum, skönhet som får en lätt knäsvag, vilja krypa in i bilden och bara titta, känna, sitta, beundra. Skönheten har en förmåga att få en att bli alldeles lyckligt matt, som den gång jag såg det här matbordet i oljad valnöt på en Boliaaffär i Sthlm.. Jag liksom tappade fotfästet lite och var tvungen att sitta ner, det var så otroligt vackert. Tror till och med jag blev tårögd, galet va? Ja, men det är sånt skönheten gör med oss, får oss knäsvaga, förundrade och förförda; med konst, med kroppar, ögon, design, inredning, dans, och mer. Dessa rummen hänför mig just nu, vissa mer andra mindre. Alla bilder hittar ni på min Pinterest board Home, där då även alla länkar finns. (Ska bli bättre på att länka direkt, isinom tid)

Det var allt för nu, må skönheten vara med er!



Jennie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar