onsdag 22 maj 2013

Uterum


Jag har förstått att sommaren börjat titta fram där hemma, att träden blir allt grönare och blommorna slår ut en efter en. Att bäckarna porlar och fåglarna sjunger för full hals.. Den där doften av jord sprider sig och allt känns helt plötsligt möjligt i ljuset av den värmande solen.. Här börjar istället säsongen gå från dry season (vilket är den fina årstiden) till hurricane season (vilket är den konstant regnande och väldigt varma årstiden). I Florida finns endast två årstider, och det är alltså dessa.. Så man kan säga att vi går från sommar till vinter här, om tänker vintern som den årstiden man inte alltid ser lika mycket fram emot, som till sommaren. Så visst längtar jag hem, till gröna björkar och salta hav. Men den tiden kommer. I sommaranda tänkte jag därför dela med mig av några uterumsfynd. Bilder från Pinterest, som vanligt. Se och inspireras!












Det var allt för idag, nu skall jag dricka upp mitt kaffe och fortsätta städa, vill att det skall vara prima här hemma för... PÅ SÖNDAG KOMMER MARKUS HEM! Och då menar jag hemhemhem, då lämnar han Italien och det bedrövliga projektet bakom sig och kommer hem för att hålla om mig om natten. Vilket är mer än behövligt, inte bara för att jag sover hundra gånger bättre med hans hjärtas rytm intill, utan också för att sedan januari har han varit hemma sammanlagt en månad ungefär.. Vilket inte någon av oss tycker är ok. Men på söndag är det över, då är den här våren över kan man säga, och vi startar då vår sommar, tillsammans at last! Massa kärlek på det!



Jennie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar