fredag 16 september 2011

Brev till Markus

Så här är det; Markus har som ni vet åkt ut på jobb och då jag annars pratar med honom varje dag, så kommer det kännas tomt att inte kunna berätta om min dag för någon varje kväll. Så jag kom på den perfekta iden att kombinera att skriva till killen om hur allt känns och vad jag gjort, med att ni kan få läsa om vad jag egentligen gör om dagarna. Så de närmaste två, eller kanske tre veckorna kommer jag alltså skriva brev till Markus via min blogg. Inte för att han kan läsa dem nu men det känns skönt att skriva till honom och så kan han läsa dem när han kommer hem :) So, here we go..


Till min älskade

Nu har jag äntligen krupit till sängs efter en lång dag. Jag undrar hur det går för dig, hur lång tid båtturen tar, om allt gått bra, om maten är god och om du får någon sömn ombord. Jag hoppas du inte är sjösjuk och att du har det bra. Mest av allt undrar jag när jag får höra något från dig igen, kommer det ta timmar, dagar eller veckor? Hoppas på timmar, tror på dagar och är rädd för veckor..
Du väckte mig imorse, det värmde. Och även om vi bara fick en ministund så är varje sådan värd tusen, när man längtar så som vi gör. Det gick bra att få upp tjejerna idag, trots att jag var trött såklart. Jag blev lämnad med den lilla bilen idag men som tur var så berättade M att både tjejerna skulle få skjuts till sina aktiviteter och att hon skulle hämta upp dem efteråt. L hade tennis idag, C gymnastik. Efter att tjejerna åkt gick jag och la mig igen. Tänkte att om jag skulle sitta hela kvällen så behövde jag lite extra sömn, tycker synd om dig som inte fick någon, kanske fick du på flyget. Det vet jag inte. Och när jag sovit en stund väcktes jag av dig igen! Du var i Houston och skulle byta flyg. Så härligt att höra att allt gick bra, att du kände dig spänd och förväntansfull. Jag somnade om med ett leende på läpparna, men också med en sorgsenhet i bröstet, då jag inte visste om det kanske var sista gången jag skulle få höra din röst på ett tag.

När jag vaknade igen gick jag ner och åt lunch och sedan pratade jag lite med mamma, det var mysigt. Jag berättade lite om saker och ting här och hon om hemma. Och sedan skrev du till mig på skype! Blev både chockad och så glad. Du berättade att ni var på en restaurang i Mexico och skulle äta innan ni åkte till båten. Wow tänkte jag. Vi skrev lite, du sa att det gick bra men att du inte visste så mycket. Ni skulle få åka båt också skrev du, ni hade inte allt som behövdes för att få flyga helikopter. Usch tänkte jag, både för att det måste vara jobbigare för sjösjukan samt att du rakat av allt skägget helt i onödan då! Ditt älskade skägg, dock har du lovat att det skall komma tillbaka när du landar här igen, så jag är nöjd. Sedan kom er mat.

Väl nere igen för att möta C så hörde jag röster från köket, blev lite förskräckt att hon kanske kommit tidigare och var upprörd för att jag inte mött henne. Men i köket möttes jag istället av en tant och en yngre kvinna som stod och pratade livligt på vad jag tror vad portugisiska medan de städade golv och bänkar. Det var alltså städerskorna och jag kände mig lättad, också för att det verkligen behövdes städas i huset. C kom hem och vi chillade i vardagsrummet. Och så ringde du! Jag sa till C att det var viktigt och svarade. Ni hade ätit klart och skulle nu vidare. Det var mycket ljud i bakgrunden och du lät väldigt trött. Men jag hörde ändå att det gick bra, ni var påväg och att det kändes spännande. Jag sa att jag älskar dig och lika så, sedan var du tvungen att springa. Tänk, tänk vad en ynka minut kan göra för en. Blev lugnare och gladare med en gång.

Sedan kom L, hon fick byta om till tenniskläderna direkt. C bytte till sina gymnastikkläder samtidigt. C vågar inte riktigt vara själv på övervåningen, så hon passade la på medan vi var där uppe. När ungarna kommit iväg åkte jag raka vägen till affären och köpte lite saker som fattades i kylen med en tjuga jag fått av M. Fick med mig en stor melon hem också som jag, väl hemma, skar upp och la i kylen. Sedan surfade jag lite och så kom M, S och L hem. C skulle till en kompis efteråt och stanna där under kvällen. Sedan lekte jag och L tills föräldrarna åkt till sin middag och så åt vi själva lite medan jag lät henne kolla på tvn i köket, den enda som fungerar för tillfället. Ja på nedervåningen i alla fall ;)

L duschade och så spelade vi sims, åt Melon och myste. Jag bestämde mig för att försöka lägga henne ganska tidigt, då hon som du vet har rätt svårt att somna. Vi gick upp vid kvart över nio och så fick hon leka lite med sina gossedjur medan jag gick ner och plockade undan. Såg då att Elin P skrivit till mig på facebook, blev både överraskad och glad och skrev tillbaka. Och då hon berättade att hon nu bor i Uppsala frågade jag, utan att tänka efter, vart Viktor bor nu.. Precis då ropade L och jag gick upp för att natta henne. Låg intill henne i sängen och hon somnade tillslut, det funkade riktigt bra att stanna uppe med henne då jag kunde syscha henne när hon blev för pratig. Jag själv somnade nästan där intill, så mysigt var det. Och trött var jag, tillslut lirkade jag mig ur sängen och hon sov djupt för hon vaknade inte ens när jag nästan ramlade ur sängen med en duns. Jag gick ner och Elin hade inte svarat på min fråga, så jag anade det värsta och gick in på hennes profil, och där stod det separerad! Åh, herregud vad dum jag kände mig. Hon måste ju blivit ledsen och tänkt att det inte var någon ide att prata med mig, jag visste ju ändå inget om henne längre. Så tråkigt! Jag skrev i alla fall ett ursäkta, och får hoppas hon skriver tillbaka.

Sedan kom resten av familjen hem. De var glada och vi pratade en stund. Det kändes verkligen riktigt bra, speciellt med M som det växlar med, och jag var varm i magen när jag gick upp på mitt rum. Kändes bra. Imorgon skall jag åka till Club Fit och beställa en tid till måndag. Läste igen alla klasser de har precis nu och känner mig riktigt pepp på att kom igång. Längtar så efter att kunna gå ner i spagat igen! Haha. Skrev lite till Fanny också. Och just det, Charlotte skickade ett sms och sa att hon inte hinner äta middag imorgon. Blev lite besviken, det hade ju vart så trevligt. Alla andra jobbar verkligen men skrev till Lotta (Charlotta) nu, hon kanske är ledig. Nu måste jag sova. Var skönt att skriva av mig om dan dock.

Ja saknar dig och undrar hur det går, vart du är, vad du gör och hur det gått hittills. Hoppas så jag får ett livstecken från dig det närmaste. En massa kärlek till dig där ute på havet.

Kyssar din Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar