fredag 23 september 2011

Fredag idag


Fredag

Idag var en lång dag, jag jobbade kväll och det var full rulle. Men dagen gick bra, L hade tennis och C gymnastik. Det är verkligen ett tajt schema de flesta dagarna. Först köra ena ungen till ett ställe, sedan hämta den andra plus carpool och sedan slutar den första ungen och så får man skynda sig att hämta denne så man hinner hämta den andra också, som är klar på sin aktivitet. Det är mycket fläng men ändå ganska skönt. Sitter mest i bilen och glider fram över highwayssen och de små vägarna runt Chappaqua. Det ger en tid att slappna av och tänka, eller också lyssna på hjärndöd populärmusik och inte tänka alls. Just nu föredrar jag det andra måste jag säga. Har tänkt så otroligt mycket det senaste, på mitt liv, vem jag är, vart jag vill komma und so weiter att jag både blivit snurrig, gått in i en smärre kris över min existens och känt mig allmänt vilse. Men.. Det fixar sig. Som det alltid gör när man heter Jennie och är awesome!

I alla fall, C hade ikväll 5 kompisar över! På late over. Och L hade en vän. Så allt som allt 8 unga tjejer som springer runt, upp och ner och överallt. Skriker, skräms, skrattar, gråter och jagas. Men jag överlevde. M var ju hemma, vilket nästan gjorde det värre på ett sätt dock. Det låter hemsk men när jag är själv med barnen har jag all kontroll och när hon kommer hem är det hon som är huvudhönset och då blir det lätt att man trippar lite på tå och håller en passiv attityd då hennes humör kan vara kraftigt svängande. Men det gick ändå bra, tycker jag. Och nu är det dags att sova. Har en lång ledig helg framför mig!

Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar