torsdag 22 september 2011

Lycka är att få höra din röst

Hej världen!

Känner mig som en helt ny människa! Har idag pratat med Markus, ja, jag har alltså hört hans röst! Är i extas, så otroligt skönt. I sammanlagt en timme också, hör ni! En timme! Först från satellittelefon och sedan smet han in i ett kontrollrum, hittade ett par hörlurar och så lyckades vi prata i fyrtio minuter på skype innan någon kom in! Helt galet härligt. Så nu vet jag till och med hur det ser ut där ute, eller ja, genom beskrivning alltså. Låter fascinerande, hade gärna velat sett det med egna ögon. Mitt ute på havet, oljeriggar så långt ögat kan nå åt alla håll, med eld i sina torn. Alla lyser de om natten som en massa tända ljus längs hela horisonten! Wow. Plus att när de skulle komma ombord riggen fick de stå och endast hålla sig i ett rep på sidan av en korg med deras packning i. Under dem försvann de enorm vågorna samt båten, medan allt de såg i mörkret var strålkastarna ovanifrån.. Hallo eller, så otroligt coolt att jag blir stum. Han är min hjälte den där kille alltså, lär mig så mycket nytt hela tiden.

Jag är min hjälte också för den delen! Lyckas alltid få ihop allt samt agera på ett proffsigt sätt. Är stolt över mitt liv, min relation, min styrka, vår styrka tillsammans och allt annat. Är så lycklig just nu. På lördag skall jag antagligen äta gott, samt bio och shopping med Lotta och Elin. Känns roligt. Och på söndag hoppas jag på stan med Charlotte! Full rulle. Behöver distrahera mig nu när killen är borta, samt behöver komma ifrån huset. För då jag bor där jag jobbar så blir gränserna rätt diffusa och det är skönt att komma iväg.

Idag har jag gymmat för andra gången, så otrolig skönt! Skall dit imorgon också. Vill träna minst tre gånger i veckan, annars känns det inte värt det. Så imorgon blir tredje, samt att på lördag tänkte jag nog gå på yogan om jag hinner. Jag har också börjat skriva på en "Hundra saker att göra innan jag dör"-lista. Rätt roligt måste jag erkänna, såg det på en blogg och kunde inte låta bli. Har la bara kommit upp i tio hittills, men det är inte så farligt. Punkten med "Spara till midjelångt hår" är inte så långt borta i alla fall, är vid brösten nu! Måste färga det i helgen också.. Hmm. Eller skall jag klara en vecka till med utväxt? Den stora frågan alla ställer sig.

Nä, nu måste jag sova. Ikväll blev mest babbel! Men är så exalterat och bubblig. Puss på min man, puss på livet och puss på mig. Sov gott nu.

Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar