torsdag 25 juni 2009

På tåget, resan till

1.
I en stillhet jag vilar och undrar som så
Att vad kommer hända i mötet med dig
Var bottnar den pirrande molnande känsla
Som sakta nu gungar mitt inre i vågor?

Jag vill hålla din kropp, din boning som min
Kunna närma mig sakta med handen i din
Att ge dig en kyss med trygghet i famn
Vill se dina ögon nu hitta sin hamn

I världens vindar jag undrar som så
Att vad kommer ske när vi nu åter ses
Vad är här grunden till känslan som sprider
Som långsamt nu vaggar mitt hjärta i ro?

2.
Att längta, att undra
Att vilja, att stanna

I nuet, i stunden
På klippan, i hamn

Att hålla, att värma
Att tänka som så
Hur skall jag nu dina blickar förstå?

3.
Vill hålla de orden vid hjärtat en tid
I stundande stormen nu hitta min frid

4.
Jag har ett hjärta som bankar, som i tusentals år
för människor berättat om vart som kärleken står

5.
Jag kladdar sida upp och sida ner av ord
Som skall förklara mig om vart jag stod
Och vart jag står och hur och när
Så jag tillslut kan se att jag nu är kär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar