torsdag 4 juni 2009

Regn

idag är en sådan dag som jag kan börja gråta när som helst, en sådan där hela kroppen känns uppslukad av en sorgsenhet. men endå ler jag när jag ser regnet falla utanför mitt fönster och jag tänker att jag ska klä mig riktigt fint idag. jag skall känna mig guld värd när jag går mot bussen idag. jag ska åka in till stan o glänsa i det gråa vädret. jag skall blicka på alla människor och jag ska le. le i min sorgsenhet.

Idag vilar jag i känslan av att stå på kanten
Jag balanserar nu bredvid den där branten
Som uppslukad jag är av en sorgsenhet
Jag är svald med hull o hår av ensamhet
Dock inte den som gör dig till bara en
Utan den som får dig att lugnt blicka hem
Känna att du trots allt är en del av det stora
Att gå längs stigen, inte längre rädd att förlora
För jag har allt jag vill ha nu, precis här
Och allt det jag saknar det finns nu där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar