torsdag 15 oktober 2009

Ja men tack för den du


Så, det handlar också om hur ni tolkat mig

Det ligger i relationen, det är alltid två så säg
För det är inte bara det att jag varit dum
Det är också att du tagit ut det illa men förblivit stum

För kommunikation är det svåraste vi har
Men också det enda som håller oss kvar
För det är verkligheten rätt och slätt
Och då finns inte bara något fel och rätt

Jag ber om ursäkt att ni uppfattat mig så
Och jag kan fatta jag ses dryg, kan förstå
Men att få höra det så, är fan inget kul
Att ni gråtit av mig, tyckt mina ord gjort mig ful

Men det enda jag kan göra nu är att le
Och ta tag i mitt sätt att förklara, att se
Så mycket jag kan av det som sårar er
Fast då vill jag också ni försöker och ser

Att jag inte menar illa för att jag fäller en fras
Inte menar att vara elak, sätta er i något kras
Det ligger också hur ni väljer att se en ton
Som gör att ni tar åt er en elakhet som egentligen är tom

För vissa människor säger inte saker på samma sätt
Och det är la också så bara rätt och slätt
Att vi inte riktigt pratar med samma mening
Att hur vi säger saker inte riktigt når en förening

För ja, jag är mycket ledsen om jag sårat er
Men jag vill att ni på mig också ser
Och förstår att det ni känner inte bara ligger i mig
I sättet ni tycker jag behandlat er, så förgätmigej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar