onsdag 16 januari 2013

Kapitel 1


Frukost, frisyren, lunch och sminkning

Nu är det dags att dela med sig av kapitel ett av alla de bilder som togs under min och Markus dag den 6e oktober 2012, i Sala Silvergruva. Fotograferna är som ni vet Malin Karlsson och Mikael Linell. Mikael har också redigerat många av fotona. Jag personligen har lagt till lite filter och värme i all enkelhet (har såklart sparat kopior av alla original först). Vi börjar som sagt med morgon och förmiddag. En av de mest fantastiska saker denna dag må ha vart vädret! Det hade varit mulet och tråkigt precis hela veckan men när vi vaknade på lördagsmorgonen så sken solen in genom fönstret, himlen var helt klarblå och luften så där krispig som den endast kan vara en alldeles perfekt höstdag. Helt otroligt, det var allt vi någonsin kunnat önska oss. 

Frukosten ägde rum i Werdshuset en bit från vandrarhemmet och det var hur mysigt som helst. Jag och Markus tog en lång dusch och sedan knallade vi upp hit vid niotiden, då hade de flesta redan anlänt och satt och mumsade på varmt bröd, ost och kaffe. 


Min svärmor Mona, faster Nikolina, hennes pojkvän Niklas och pappa Stefan
satt vid ett bord och småpratade.



Mamma Ulrikas sambo Jack tog för sig av brödet. 
(de skall förövrigt gifta sig de med i sommar!)


Tittar man noga så ser man vad min lillasyster Ella håller på med,
skapar konst i mamma Ulrikas ansikte minsann, vid bordet sitter även
min bror Samuel, Jack och min bästa vän Christina.



Ett gott skratt förlänger livet, som man säger. Vid bordet har vi blivande brud
och brudgum, svärfar Tomas, hans fru Lotta och så min svägerska Emma. 


En av de sista pussarna som ogifta utanför vandrarhemmet.


Niklas ser fräck ut i korridoren på övervåningen av vandrarhemmet.


Min fantastiska klänning, sydd och fotad av ingen mindre än svägerskan 
Malin Karlsson!



Så blev det dags för mor min att fixa bröllopsfrisyren och trots att hon
tydligen var supernervös gick det alldeles utmärkt.


Världens vackraste syster Ella var med och hjälpte till.




Färdigt!



Nere i det gamla sekelskiftsköket filurar svärmor Mona 
och Patriks (Markus kusin) flickvän Malin.


Och uppe i köket är lunchen igång, pappa Stefan (som inte syns i bild) var dagens lunchansvarige 
tillsammans med en hel drös assistenter. Det bjöds salladsbuffe med färskt bröd utav Lotta. Jag hade tänkt att jag skulle hålla mig på rummet under lunchen och be någon komma med en bit mat, för att fortsätta göra i ordning mig.. Men jag kunde inte hålla mig så jag tog helt enkelt en sjal och virade runt huvudet (för att inte avslöja min frisyr) och gick ner till lunchen ändå. Alla sätt är bra utom de dåliga!



Pappa Stefan påväg.



Fina Christina plockar på sig lite lunch.



Vackraste blivande mannen är också på plats. Den finaste man jag någonsin skådat!
Älskar honom så mycket att ord inte kan täcka det.


Svärfar Tomas och fru Lotta ser bestämda ut.


Mina härliga vänner Fanny och Emma tar också lite lunch vid kökets slagna plåtdisko.
(Helt fantastiskt vacker om man frågar mig)


Svägerska, fotograf och sömmerskan Malin är med.



I det fina köket. Pappa Stefan var finurlig och hade köpt höstservetter. 
Talandes med Christina ser vi Markus vän Kalle och till vänster kikar också Markus vän Enar förbi.


Systrarna Karlsson på hugget.



Åter upp till det finaste romantikrummet, för nu är det dags för bruden att lägga på sminket.
Mamma Ulrika tycker inte alls om att bli plåtad så hon gör sitt bästa för att se seriös ut, sötmamma.





Fina  (lite av bröllopets koordinator) Christina dricker rosa bubbel ur vinglas och agerar smakråd.


Även Markus gjorde sig fin i ett annat rum.. Men det såg ju inte jag något av då såklart.


Sista bilden i Kapitel 1 av denna bildkavalkad, håret är fixat, sminket likaså och klänningen är på. Jag är redo (och rätt nervös) för att möta min uppiffade blivande man för första gången i klänningen, och det skall vi kika på nästa kapitel! Den som väntar på något gott.. Tills dess får ni hålla till godo med dessa fina kort. Tack igen och massa kärlek!



Fru Grip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar