fredag 18 januari 2013

Markus Grip

Hej, jag saknar min man. Jag saknar honom så det suger i magen, så att kroppen känns tung och huvudet värker. Saknar honom så att hjärtat mitt känns tusen gånger större än vanligt, och alldeles ont gör det i det. Svullet, du vet som när man vrickat foten, den svullnar upp, blir varm, röd och sticker, och för varje steg du tar gör det lite mer ont. Så känns hjärtat, det svider och sticker, och mina ögon är trötta och söker tröst bland bröllopsfoton och minnen.. Jag vet att det inte är så farligt, jag vet att han kommer tillbaka, jag vet att han älskar mig något enormt och jag vet att när vi ses kommer himlen att skratta med oss, det är inte det. Jag saknar min kärlek helt enkelt; mitt bollplank, min bästa vän, min kramkudde om natten, min älskare och man.


"You're my first love and my last. There is no one, no one after you."



Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar