måndag 22 augusti 2011

Dagbok 22/8

Hejhejhej, vilken dag!


Kl är nu halv nio men det känns som om ett dygn har passerat sedan jag senast var i den här sängen. Nu sitter jag på överkastet och försöker räkna ut om det är något jag glömt att göra.. Eller om jag faktiskt kan slappna av för kvällen. En sak vet jag, en sak som fattas alltså, och det är Markus. Jag skall inte skriva någon novell om att jag önskar jag fick höra hans röst.. Men en sak kan jag säga, att nu får fan lördag komma! Och fort skall det gå. Försöker verkligen att inte bli frustrerad.. Jag vet! Jag vet att han jobbar rumpan av sig, men några fler ord där bortifrån hade jag inte tackat nej till. Han är söt dock, han skickar allt sms. Och han smet från jobbet igår kväll bara för att kunna ringa i, i alla fall några minuter. Han är finast, men det är inte han jag är frustrerad på. Det är bara det att jag inte kan prata med honom när jag vill, och dela min dag med honom. Men det är bara för en liten tid och på lördag får jag vara hos honom, t.o.m! Så, behövde bara skriva av mig, nu känns det mycket bättre.


I alla fall, dagen har vart lång. Det har inte bara att göra med att jag endast sov några få oroliga timmar inatt , utan också att jag jobbat nästan elva. Ingen av barnen har camp nu och vi har spenderat hela dagen tillsammans. Som tur är lyckades vi bränna några timmar vid polen så allt har gått bra, men trött, det är jag. Annars går saker fint här ändå, har börjat komma in i familjen och de är nöjda, samt börjat träffa lite trevligt folk runt ikring. Imorgon är det Starbucks-time och jag ser fram emot det, en chailatte och lite sällskap är aldrig fel. Imorgon får jag sovmorgon också! Min host mom tar med barnen till city och det enda uppdragen jag har imorgon är att tvätta (Dock en jekla massa, all den storas camptvätt samt den lilles vanliga) och jag skall också ta gps:en och hitta till en biograf som vi skall gå till på onsdag. Och just det, skulle se till så jag vet vart Staples ligger också då jag kanske behöver ta tjejerna dit på torsdag och köpa lite skolsaker. Men tänkte ändå åka förbi Target och köpa lite r.. Oops, kan jag inte säga. En sak som hör till en annan sak, till Markus. Lite inflyttningspresenter måste han ju ha! (Plus, kom ihåg att köpa tejp och band också).


Nu skall jag gå ner en sväng och kolla läget innan jag kommer upp för att godnattsurfa och lägga mig.. (Samt med hela mitt hjärta hoppas att Markus finner lite tid att bara säga hej i alla fall).


Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar