måndag 8 augusti 2011

Idag 8/8

För en stund sedan satt jag med en kaffe i handen på trappan utanför. Jag njöt av solens värme och väntade på att minstingen skulle komma hem. Nu fullkomligt öser regnet ner och åskan får marken att kännas lite ostadigare. Lilltjejen åkte iväg för att äta glass med en vän och jag är glad för att vi inte tog oss till polen idag.


Förut när jag satt där på trappen slog det mig, att här sitter jag; I Chappaqua, i New York State. Igår gick jag på Manhattans gator och idag njuter jag av värmen utanför ett vackert hus i en härligt liten stad. Jag är här, inte hemma i Sverige där jag vart de senaste nitton åren, utan i Usa, hundratals mil från allt jag är van vid. Och jag kände glädje, pirr och lycka. Liksom förväntan och en stolthet över vilka steg jag tar hela tiden och över den människa jag redan blivit och hur jävla gött livet är.


Hälsning till alla hemma i Sverige <3


Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar