lördag 13 augusti 2011

Dags att sova

Klockan tickar och det är snart dags att sova! Idag har vart en bra, men också sorglig dag på sitt sätt. Stinha har åkt och efter nästan två år i familjen är det såklart ingen liten grej , för någon. Lillan försökte hålla kvar sina tårar och till och med jag, som inte har något att egentligen gråta över, hade svårt att inte känna med de andra. Är så glad att få ha gått bredvid Stinha så länge, hon är verkligen en underbar tjej. Så skönt att träffa en som älskar sig själv och kan stå för det, som precis som jag kan säga rakt ut hur jävla lyckad hon är och som tycker om att prata och dela, som varken är finkänslig eller inåtvänd. Som helt enkelt kan skryta för sig, så väldigt gött att höra det ibland med! Men i alla fall, Stinha har åkt och jag önskar henne lycka till i livet.


På måndag är det helt enkelt bara jag, vilken inte känns nervöst alls. Jag är bara exited att få ta allt ansvar och att börja lära mig på egen hand. Det känns spännande och roligt. En sak som jag dock är lite nervös inför är att på onsdag kommer storasyster hem och henne har jag ju inte träffat än. Men jag är också så glad att äntligen få träffa henne, för det är ju både flickorna jag skall dela mitt år med, inte bara lillan.


Idag har vi bokat biljetter! Åh, så otroligt skönt att ha en nära som hjälper mig när jag behöver det, som fixar och grejar och som vet vad han håller på med. Vi fick bra biljetter, jag åker på lördag morgon och åker hem måndagmorgon, mer än en vecka senare! Det hade jag aldrig trott vi skulle få till, jag är så otroligt lycklig! Vi kommer få mer än en vecka ihop. Även om Markus kommer jobba har vi såklart tid tillsammans. Så otroligt skönt. Idag fick jag en liten magkramp av saknad, kände ett starkt behov av en lång, varm, trygg kram. Och snart kan jag få en igen. Och just det, Markus flyttar in i nya lägenheten imorgon! Så roligt, kan inte vänta på att få åka ner och göra den hemtrevlig tillsammans.


Nu skall jag sova. Familjen åker bort i helgen och jag vet knappt vad jag skall göra! Skall försöka hitta på något nytt, ringa någon eller själv, vet inte vad jag känner för än. Spännande!


Sov gott
Jennie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar